Reclamații

Fiecare reclamație trebuie depusă de către client personal sau în scris la adresa sediului contractantului, sau prin e-mail la adresa reclamatii@suntech-romania.ro.

1.  Prevederi introductive

1.1. Această procedura de reclamatie (denumită in continuare PR) este guvernata de dispozitiile aplicabile ale Codului civil si comercial si ale Legii privind protectia drepturilor si consumatorilor si se aplica bunurilor de consum (denumite în continuare numai bunurilor) pentru care drepturile clientului de raspundere pentru daune (denumite în continuare numai reclamatii)

1.2. Contractantul este ( numele, sediul, CUI-ul firmei, inregistrat la Registrul comertului cu nr. _____)

1.3. Clientul este o persoană care a incheiat un contract cu Contractantul ( contract de cumparare)

1.4. Formularea valabila a acestei proceduri de reclamatie este publicata pe site-ul www.suntech-romania.ro

1.5. Clientul a fost informat inainte de incheierea contractului sau inainte de a comanda bunurile cu PR. Se considera luata la cunostinta comanda plasata prin mijloace electronice, publicarea acestuia intr-un loc accesibil clientului în timpul vanzarii de bunuri, publicarea acestuia pe site-ul contractantului.

2. Solutionarea reclamatiilor

Fiecare reclamatie trebuie depusa de catre client personal sau in scris la adresa sediului contractantului, sau prin e-mail la adresa reclamatii@suntech-romania.ro sau prin completarea unui formular de reclamatie online:

  1. dovada dobandirii dreptului de proprietate asupra bunurilor/serviciului cu identificarea produsului, mentionand numarul facturii sau contractului,
  2. descrierea defectiunii,
  3. numele și datele de contact ale reclamantului trebuie prezentate la depunerea unei reclamatii, fara intarzieri nejustificate după constatarea defectului, cel mai tarziu:
    • la zgarieturi externe si alte daune vizibile – cel tarziu la preluarea comenzii
    • pentru cantitate – cel mai tarziu la preluarea comenzii
    • pentru defecte dimensionale evidente, executie incorecta, defecte de asamblare si alte lucrari – cel tarziu la preluarea comenzii
    • defecte ascunse – pana cel tarziu la sfarsitul perioadei de garantie.

    2.2. Clientul este obligat sa asigure pastrarea lucrarii in starea de constatare a unei reclamatii pana in momentul inspectarii defectului reclamat de catre reprezentantul responsabil al antreprenorului, in caz contrar nu este posibila recunoasterea dreptului bunurilor/serviciilor.

    2.3. Antreprenorul este obligat fara intarzieri nejustificate în cazurile standard in termen de zece zile lucratoare, in cazuri complexe in termen de douazeci de zile lucratoare de la primirea reclamatiei sa notifice clientul daca accepta sau nu reclamatia si sa informeze clientul pana la ce data incepe solutionarea reclamației.

    2.4. Subiectul unei reclamatii pot fi doar bunuri/servicii asupra carora exista un defect care impiedica utilizarea corecta. Vatamarea personala si orice alte daune indirecte nu sunt acoperite de aceasta garantie.

    2.5. Reclamatiile pot fi rezolvate prin reparare, schimb cu bunuri noi sau prin acordarea unei reduceri rezonabile de acord cu clientul. Metoda de eliminare a defectului reclamat pe baza evaluarii revendicarii va fi stabilita de catre antrepenor. In cazul in care antrepenorul apreciaza reclamatia clientului ca nejustificativa, antreprenorul are dreptul la rambursarea costurilor suportate in mod oportun pentru evaluarea reclamatiei si, in cazul reparatiei, de asemenea costurilor de reparare a lucrarii/serviciilor de catre institutii independente, aceasta plateste costurile associate prelevarii de probe sau prin efectuarea de teste. In cazul in care rezultatele unei astfel de expertize independente sunt considerate neconforme cu reglementarile si standardele tehnice relevante, costurile pregatirii acestora vor fi suportate de contract.

    2.6. Dreptul clientului la o reducere nu poate fi compensat prin neplata pretului de achizitie sau a unei parti a acestuia de catre client. Nici compensarea unilaterala a creantelor si datoriilor de catre client nu este posibila.

    3. Domeniul de aplicare a garantiei

    Jaluzelele interioare:

    Reclamatiile sunt justificate in cazul:

    • jaluzelele nu se inchid ( def. inchidere: jaluzelele orizontale nu se inchid uniform pe toata inaltimea – de obicei este mai intredeschisa in partea inferioara). Aceasta este o caracteristica de design si nu poate fi considerata un neajuns. Jaluzeaua este complet inchisa daca nu transmite un flux luminos care cade direct pe planul jaluzelei. Aceasta cerinta nu se aplica taierilor din sipci si spatiul dintre grinda superioara si prima sipca. Se verifica prin intermediul unei surse de lumina punctiforme care ruleaza perpendicular pe planul jaluzelei pe toata inaltimea acesteia.
    • sfoara este rupta
    • jaluzelele nu functioneaza
    • functionarea oblica a jaluzelei in afara tolerantei : pana la inaltimea de 1,5 m, toleranta de functionare oblica la capetele jaluzelei este de pana la 5mm, peste 1,5 m toleranta este de 6mm

    Garantia nu poate fi aplicata:

    • defecte ale bunurilor cauzate de alta utilizare a produsului decat pentru care a fost destinat
    • defecte pentru care clientul a fost anuntat in prealabil ( in special erori cauzate de depasirea dimensiuni garantate sau productia atipica a produsului)
    • functionare oblica in tolerenta
    • abateri ale marfurilor in dimensiuni care nu depasesc toleranta de productie : latime 0mm, inaltime +10mm
    • diferite nuante de sipci pentru comenzi de marfuri / comenzi, care sunt produse in mai multe parti ( in mai multe terminale )
    • diferite nuante de o singura culoare a lamelei din material natural

    Site antiinsecte

    Reclamatiile sunt justificate in cazul :

    • indoirea profilului in afara tolerantei fata de dimensiunea specificata ( peste 4mm)
    • dimensiunea sitei in afara tolerantei fata de dimensiunea de productie specificata : toleranta 2 mm
    • defecte a marfurilor cauzate de utilizarea produsului diferit de cea pentru care a fost destinat
    • defecte ale marfurilor cauzate de deteriorarea mecanica de catre utilizator
    • defecte despre care clientul a fost sesizat in prealabil ( in special defecte cauzate de depasirea dimesiunii garnatate sau productia atipica a produsului )
    • abateri de dimensiuni care nu depasesc tolerantele de productie

    Porti de garaj

    Garantia nu acopera:

    • defecte cauzate de deteriorarea mecanica a produsului dupa preluarea de catre client
    • defecte cauzate de functionarea produsului in conditii necorespunzatoare sau de catre o alta persoana neautorizata
    • defecte cauzate de manipularea necorespunzatoare a produsului sau modificare neprofesionale realizate produsului
    • defecte cauzate de pretentii nerezonabile asupra produsului
    • piese care, prin natura sau metoda lor de utilizare, sunt dupuse unei uzuri naturale crescute, de ex. garnituri, curele de distributie etc.

    Sunt excluse din reclamatie :

    • defecte la suprafata panourilor usii garajului, care sunt evidente si nu au fost reclamate la preluarea marfii de catre client
    • defecte cauzate de nerespectarea de catre client a pregatirii de constructie a santierului de instalare, in special a inaltimii nefinisate
    • pardoseli, margini neuniforme si necuratate ale orificiului de montaj

    Copertine

    Garantia nu se aplica:

    • defecte cauzate de functionarea produsului in conditii necorespunzatoare, in special pe vreme rea ( vijelii, ploaie)
    • defecte cauzate de manipularea necorespunzatoare a produsului sau neprofesionala
    • piese care, prin natura sau metoda lor de utilizare, sunt supuse unei uzuri naturale crescute, de ex. sigilii etc.
    • Sunt excluse din reclamatie:
    • defecte evidente care nu au fost reclamate la preluarea bunurilor  de catre client

    Jaluzele exterioare

    Reclamatiile sunt justificate in cazul :

    • jaluzelele nu se inchid inchid ( def. inchidere: jaluzelele orizontale nu se inchid uniform pe toata inaltimea – de obicei este mai intredeschisa in partea inferioara). Aceasta este o caracteristica de design si nu poate fi considerata un neajuns. Jaluzeaua este complet inchisa daca nu transmite un flux luminos care cade direct pe planul jaluzelei. Aceasta cerinte nu se aplica taierilor din sipci si spatiul dintre grinda superioara si prima sipca. Se verifica prin intermediul unei surse de lumina punctiforme care ruleaza perpendicular pe planul jaluzelei pe toata inaltimea acesteia.
    • snurul este rupt
    • jaluzelele nu functioneaza
    • functionarea oblica a jaluzelelor in afara tolerantei specificate de producator

    Reclamatia nu poate fi formulata pentru:

    • defecte ale bunurilor cauzate de alta utilizare a produsului decat pentru care a fost destinat
    • defecte cauzate de deteriorarea mecanica de catre utilizator
    • defecte despre care clientul a fost sesizat in prealabil ( in special defecte cauzate de depasirea dimensiunii garantate sau fabricatia atipica a produsului )
    • functionarea oblica in tolerante
    • abateri ale marfurilor in dimensiuni care nu depasesc toleranta de productie specificata de producator
    • diferite nuante de lamele pentru comenzile de marfuri care sunt produse in mai multe parti
    • defect cauzat de neasigurarea de catre client a pregatirii pentru montaj
    • jaluzelele nu sunt destinate pentru umbrire completa si acest fapt nu poate fi obiectul unei reclamatii

    Rolete exterioare

    • defectiunilor cauzate de deteriorarea mecanica a produsului dupa preluarea de catre client
    • defecte cauzate de operarea produsului in conditii necorespunzatoare sau interventia unei persoane neautorizate
    • defecte cauzate de manipularea necorespunzatoare a produsului sau modificari neprofesionale aduse produsului
    • defecte cauzate de solicitari nerezonabile asupra produsului

    Sunt excluse din reclamatie:

    • defecte vizibile pe suprafata sipcilor, care nu au fost reclamate la preluarea marfii de catre client
    • defecte cauzate de nerespectarea pregatirii constructiei de catre client pentru ansamblarea produsului

    4. Solutionarea alternativa a litigiilor

    In cazul in care clientul nu este multumit de modul in care vanzatorul a gestionat reclamatia sau considera ca vanzatorul a incalcat drepturile, clientul are dreptul de a contacta vanzatorul pentru reparatii. In cazul in care vanzatorul raspunde solicitarii clientului conform propozitiei anterioare sau nu raspunde in cazul unei astfel de solicitari in termen de 30 de zile de la data trimiterii acesteia catre client, clientul are dreptul de a depune o motiune pentru a initia solutionarea alternatica a litigiilor in conformitate cu Legea nr. 391/2015 col. Privind solutionarea alternativa a litigiilor consumatorilor si privind modificarile unor acte.

    Entitatea componenta pentru solutionarea alternativa a litigiilor de consultanta cu vanzatorul este inspectia Comertului Roman sau alta entitate juridica autorizata relevanta inregistrata in lista de entitati pentru solutionarea alternativa a litigiilor mentinuta de Ministerul Economiei al Romaniei; clientul are dreptul de a alege la care dintre entitatile SAL enumerate sa apeleze.

    Producator în România

    Majoritatea produselor Suntech sunt fabricate în România, susținând dezvoltarea economiei.

    Echipă tehnică experimentată

    Suntem o echipă națională stabilă, cu ani de cunoștințe, ceea ce înseamnă că suntem un partener cu instinct tehnic și comercial în care puteți avea încredere.

    Garantăm calitatea superioară

    Accentul pe excelența produselor înseamnă că suntem atât de încrezători în gama noastră, încât ne punem reputația pe linie pentru a le sprijini.

    Nu sunteți siguri
    ce tehnologie de umbrire
    să cumpărați pentru
    casa dvs.?
    Cere un sfat!

    Te sunăm noi

    Completați formularul de mai jos pentru a vă apropia cu un pas de sistemul de umbrire personalizat.

    Orice solicitare poate fi satisfacută într-un timp minim!